Brak oczekiwanych efektów uczęszczania na siłownię to problem dotyczący niemalże każdej regularnie ćwiczącej osoby. Jakie czynniki sprawiają, że nasze treningi stają się nieefektywne oraz jakie kroki trzeba poczynić, aby zauważyć pierwsze zadowalające efekty?

Pierwsza przyczyna – brak doświadczenia


Jednym z podstawowych czynników, które wpływają na nieefektywny trening siłowy, bez wątpienia jest brak doświadczenia osoby trenującej. Idealnym rozpoczęciem przygody z salą treningową wydaje być się nawiązanie współpracy z trenerem personalnym. To swego rodzaju opiekun na siłowni. Służy on nie tylko dobrą radą, ale także fachowymi wskazówkami oraz doświadczeniem niezbędnym do osiągania sukcesów. Trener personalny we Wrocławiu https://personaldragon.pl oferuje nieocenioną pomoc w dążeniu do upragnionej sylwetki.

Każdy trener osobisty współpracę ze swoimi podopiecznymi rozpoczyna od badania jego możliwości i rozmowy, która ma na celu wyłonić cel uczęszczania na siłownię oraz odpowiednie dopasowanie ćwiczeń. Plan treningowy ułożony przez specjalistę sprawia, że osoba trenująca jest w stanie zdecydowanie szybciej odnosić zauważalne efekty. Trening personalny to także możliwość podpatrzenia odpowiedniej techniki wykonywanych ćwiczeń, która bezpośrednio przekłada się na zminimalizowanie ryzyka odniesionych kontuzji.

Druga przyczyna – brak cierpliwości


A siłownia uczy jej, jak mało które miejsce. Nie od dziś wiadomo, że zauważalnych efektów treningu nie jesteśmy w stanie dorobić się po jednym tygodniu wytężonego wysiłku. Sylwetki, jakie oglądamy na plakatach, w magazynach i w internecie są efektem kilku lat regularnego uczęszczania na siłownię oraz restrykcyjnej diety. Wciąż bardzo duża liczba osób poddaje się w sytuacji, gdy po miesiącu ćwiczeń nie jest w stanie dostrzec żadnych zmian pojawiających się na ich ciele. Tymczasem, na takie trzeba poczekać nieco dłużej.

Szacuje się, że pierwsze zauważalne efekty treningu siłowego na naszym ciele pojawiają się dopiero po kilku tygodniach regularnej pracy. Warto jednak pamiętać, że odpowiedni dobór ćwiczeń, regeneracja oraz częstotliwość wysiłku dopasowana do naszych możliwości może znacznie przyśpieszyć oczekiwane przez nas efekty. Nie bez znaczenia są również posiłki.

Trzecia przyczyna – brak odpowiedniej diety


Nie ulega żadnej wątpliwości, że odpowiednio dopasowana dieta to jeden ze składników przepisu na idealną sylwetkę. Chcąc zauważyć jakiekolwiek efekty ćwiczeń, musimy na stałe rozstać się z wysokokalorycznymi posiłkami, fast foodami lub napojami słodzącymi. Warto pamiętać, że w przypadku chęci zgubienia kilku kilogramów musimy zadbać o deficyt kaloryczny. Jak sprawdzić ile kalorii dziennie powinniśmy spożywać? Bardzo prosto! Wystarczy, że pobierzemy na swój telefon jedną z kilku darmowych aplikacji do kontrolowania żywności i tam będziemy rejestrować wszystkie spożywane posiłki.

Dieta to tak naprawdę klucz do działania w świecie treningu siłowego. Deficyt kaloryczny pozwala nam odkrywać wyrzeźbione na siłowni mięśnie, natomiast nadwyżka kalorii pozwala zbudować masę mięśniową, dzięki której uwydatnimy swoją sylwetkę i będziemy w stanie podnosić coraz to większe ciężary.